Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6:00-7:00
Schodzenie sie dzieci do przedszkola. Inicjowanie rozmowy i kontaktów z osobami dorosłymi i rówieśnikami. Zabawy wynikające z własnej aktyności i potrzeb dziecka. Zajęcia opiekuńcze- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnch sytuacjach, w tym do łatwego znoszenia stresów i porażek.Zabawy integracyjne , konstrukcyjne, manipulacyjne.
7:00- 8:20
Poranne zajęcia w grupach:
4 latki:
Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacja dzieci, diagnozowanie ich zachowań i umiejętności. Czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno- ruchowe. Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe organizowane w sali.
5-6 latki
Obserwacja i diagnozowanie zachowań umiejetności dzieci. Wspomaganie i korygowanie rozwoju- praca z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe.
8:20- 8:30
Przygotowanie do śniadania. Czynności porzadkowe wynikające z pełnienia dyżurów. Czynności samoobsługowe, higieniczne.
8:30- 9:00
Śniadanie
9:00- 10:00
Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze objęte programem edukacji przedszkolnej.
4 latki
Zajęcia wynikajace z planu ( język angielski). Zajęcia i zabawy edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego.Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
5/6 latki
Zajęcia wynikające z planu ( język angielski). Zajęcia i zabawy edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane w oparciu o podstawę i przyjęty program wychowania przedszkolnego.
10:10- 11:10
Zabawy ruchowe na powietrzu: gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace
porządkowe.
11:10- 11:30
Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowe wynikające z pełnienia dyżurów, czynności samoobsługowe, higieniczne.
11:30- 12:00
Obiad
12:00-12:20
Relaksacja poobiednia: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka.
12:20- 13:20
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna - wspomaganie rozwoju dziecka. Praca z dzieckiem zdolnym.
13:20-13:30
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności porządkowe wynikające z pełnienia dyżurów, czynności samoobsługowe i higieniczne.
13:30- 13:50
Podwieczorek
14:00-16:00
Popołudniowe zajęcia: zajęcia dodatkowe ( taneczne, ruchowe, religia). Zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub grafomotoryczne. Zajecia o charakterze terapeutycznym i profilaktycznym, gry i zabawy sportowe. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
16:00- 17:00
Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo ( w oddziałach dyżurujących). Zabawy w kącikach zainteresowań. Zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów. Rozwijanie umiejetności interpersonalnych.