Statystyki

  • Odwiedziło nas: 293024
  • Do końca roku: 243 dni
  • Do wakacji: 50 dni

Kalendarium

Czwartek, 2024-05-02

Imieniny: Longiny, Toli

Kontakt

Nr konta Rady Rodziców SP27

55 1020 1664 0000 3002 0020 2002

Pedagog Specjalny

Pedagodzy specjalni: mgr Agnieszka Adamicka, mgr Dagmara Urbańska-Mączka, mgr Izabela Sękowska

Pedagog specjalny w szkole ułatwia dzieciom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego lub trudnościami na tle społeczno - środowiskowym, odnalezienie siebie w grupie, przyswajanie wiedzy, adaptację w warunkach szkolnych, oraz akceptację siebie.

Zadaniem pedagoga specjalnego jest przede wszystkim diagnozowanie problemów i podejmowanie działań, które dany problem mogą niwelować. W tym również współpraca ze specjalistami szkolnymi, z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, nauczycielami, rodziną ucznia i z samym uczniem.

 

Praca i zadnia pedagoga specjalnego realizowane w szkole:

  1. Współpraca z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
  2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami. W ramach tej współpracy między innymi:– rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,– diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwa w życiu przedszkola, szkoły.
  3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
  4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
  5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z:– poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,– placówkami doskonalenia nauczycieli,– innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,– pracownikiem socjalnym,– asystentem rodziny,– kuratorem sądowym i innymi.
  6. Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycje w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.